Antonella & Giusy teach tourists that they can respect the sea by consuming what she offers

Antonella & Giusy, Sicilia, Italy*

‘’We don’t have to eat just one or two types of fish. The demand for these types makes fishers try to catch them and damage populations as a result. Pesce Azzurro (blue fish) has a great taste and quality and they are numerous, but they are not well known. We demonstrate to tourists how they can use fish species that they normally don’t use, such as blue fish. We respect the sea if we catch and eat the right fish in the right season.’’

* At a regional office of the department of fisheries in Sicily I fell in love with this poster. It is part of their marketing strategy for ‘’blue fish’’, it promotes its healthiness and great taste.

Antonella & Giusy leren toeristen dat ze de zee respecteren wanneer ze eten wat de zee te bieden heeft: ‘’We hoeven niet maar één of twee soorten vis te eten. De vraag naar deze vissoorten zorgt ervoor dat vissers hiernaar zoeken en dat vispopulaties worden beschadigd. Pesce Azzurro (blauwe vis) heeft een geweldige smaak en kwaliteit en is veelvoorkomend, maar consumenten kennen het niet. We laten toeristen zien hoe ze voor hen onbekende vis kunnen bereiden. We respecteren de zee als we de juiste vis in het juiste seizoen eten.’’

* In een regionaal kantoor van het ministerie van visserij in Sicilië werd ik verliefd op deze poster. De poster is onderdeel van een marketingstrategie voor ‘’blauwe vis’’, het laat zien hoe lekker en gezond deze vis is.